Konstepidemin Konstepidemin Konstepidemin
Konstepidemin Konstepidemin Konstepidemin
Konstepidemin Konstepidemin Konstepidemin
Konstepidemin Konstepidemin Konstepidemin
Konstepidemin logo
Utställning

Counter
— Erik Hällman

På svenska

Counter consists of installation and collage that explore the dissolution between the synthetic and the natural. By using everyday, manageable objects, the works examine how these items shape the way we interact with our surroundings and the interplay that emerges. The pieces challenge ideas of value, production, and desire, highlighting the invisible forces that shape our relationships with the material world.

A glass shelf, painted with milk and pigment, old style. A display. A pantry. A display of rubbish. Candle holder with shell, mother of pearl, oil pastel with mother of pearl pigment from a lab.
Heritage.
A 3d-printed bong for a puppet. Sleeping medicine for max daytime rest before nightshifts, full time.

THE HOME.

Filter that stopped filtering.

Tool, function. Broken torx and a flint ax from the Stone Age.
Design, model.
Categorization of objects.
Real, imitation or proxy.

Erik Hällman

Erik Hällman (b. 1987 in Hedemora, Sweden) is interested in the complex and sometimes psychedelic patterns that emerge when industry and capital infiltrate the city, the landscape, and our inner lives.

He received his MFA from the Royal Danish Academy of Fine Arts in 2020. He has previously exhibited at venues such as the Danish Printmakers’ House, Copenhagen, UGO Experimental Platform, Malmö, Den Frie, Copenhagen, Kunsthal Augustiana, Augustenborg, Kunsthal Charlottenborg, Copenhagen, and Molekyl Gallery, Malmö.

In English

Counter består av installation och collage som utforskar upplösningen mellan det syntetiska och det naturliga. Genom att använda vardagliga, hanterbara föremål undersöks hur dessa objekt präglar sättet vi interagerar med vår omgivning och den växelverkan som uppstår. Verken ifrågasätter idéer om värde, produktion och begär, och belyser de osynliga krafter som formar våra relationer till den materiella världen.

En glashylla, målad med filmjölk och pigment, som förr. En display. Ett skafferi. En display av skräp. Ljusstake med snäcka, pärlemor, oljepastell med pärlemor-pigment från ett labb.
Arv.
En 3d-printad bong till en docka. Sömnmedicin för maximal vila dagtid inför vaken natt, heltid.

HEMMET.

Filter som slutat filtrera.

Verktyg, funktion. Trasiga torx och en yxa i flinta från bondestenåldern.
Design, formgivning.
Kategorisering av objekt.
Äkta, imitation eller attrapp.

Erik Hällman

Erik Hällman (f. 1987 i Hedemora, Sverige) är intresserad av de komplexa och ibland psykedeliska mönster som uppstår när industrin och kapitalet tränger in i staden, landskapet och vårat inre liv.

Han tog sin MFA från Det Kgl, Danske Kunstakademi 2020. Han har tidigare ställt ut på bl.a Danske Grafikeres Hus, Köpenhamn, UGO experimental platform, Malmö, Den Frie, Köpenhamn, Kunsthal Augustiana, Augustenborg, Kunsthal Charlottenborg, Köpenhamn och Molekyl Gallery, Malmö.

Med stöd från/I samarbete med

ABF
Göteborgs Stad
Statens kulturråd
Tillgänglighetsdatabasen: Pannrummet

Relaterat innehåll